Gelukkig zijn de meeste mensen tevreden over de huisarts. Maar misschien bent u over bepaalde zaken minder tevreden. Hier leest u wat u kunt doen met uw onvrede of klacht.
Wat kunt u doen met uw klacht?
Probeer eerst het probleem met uw huisarts te bespreken. Dat kan ook als een klacht over een medewerker van uw huisarts gaat. Als uw huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Onderaan deze tekst kunt u het formulier invullen om een klacht in te dienen bij de praktijk. Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen. Komt u er samen niet uit, dan kunt u hieronder lezen wat u vervolgens kunt doen.
Geschillen- en klachtenregeling DOKh
Onze praktijk is aangesloten bij de geschillen- en klachtenregeling van DOKh. DOKh is een landelijk erkende klachten- en geschilleninstantie.
Wat gebeurt er als u een klacht indient?
De klachtenfunctionaris neemt contact met u op om uw klacht door te spreken en met u te bepalen wat er het beste verder kan gebeuren. Het hangt af van uw wensen en verwachtingen hoe de klachtenfunctionaris u bijstaat. Voorbeelden zijn:
- Zij kan u helpen bij het schrijven van een brief aan uw zorgverlener;
- Zij kan bemiddelen in een gesprek tussen u en uw zorgverlener;
- Zij kan contact opnemen met uw zorgverlener om uw klacht mondeling te verwoorden.
De klachtenfunctionaris is onafhankelijk; dat betekent dat zij geen partij trekt voor uw zorgverlener of voor u. Zij zal proberen om de klacht voor beide partijen naar tevredenheid op te lossen. Voor meer informatie kijk op Klacht & geschil zorgverlener – Stichting DOKh.
Wilt u een klacht indienen klikt u dan op de volgende link:
Geschil
Mocht uw klacht, na ondersteuning door de klachtenfunctionaris, nog steeds niet naar tevredenheid zijn opgelost, dan kunt u een geschil indienen. Uw klacht wordt in dat geval behandeld door de geschilleninstantie. Voor meer informatie klik hier